Podľa inštitútu môže Čína do roku 2030 ušetriť na nákladoch spojených s
dovozom ropy 80 miliárd USD (67,44 miliardy eur) ročne, keďže
konkurencieschopnosť takzvaných nových energetických vozidiel (NEV) sa
stále zvyšuje. Výpočty Carbon Tracker, ktoré zverejnila agentúra
Reuters, vychádzajú z "konzervatívneho" scenára Medzinárodnej
agentúry pre energiu (IEA). Ten predpokladá, že elektrické vozidlá budú v
roku 2030 tvoriť z celkového predaja áut na čínskom trhu 40 % a
napríklad na trhu Indie 20 %.
Podľa Carbon Tracker sú náklady na dovoz ropy potrebnej na pohon bežného
auta zhruba 10-krát vyššie než náklady na solárne zariadenie potrebné
na zabezpečenie pohonu elektromobilu.
Elektrické autá sú kľúčovým komponentom čínskeho úsilia zredukovať
skleníkové plyny spôsobujúce otepľovanie planéty a zlepšiť ovzdušie vo
veľkomestách. Popri Číne si vysoké ambície v oblasti predaja
elektrických vozidiel stanovila do roku 2030 aj ďalšia krajina s vyše
miliardou obyvateľov - India.
Čínska vláda síce zatiaľ nestanovila konkrétny termín zákazu výroby a
predaja tradičných áut, dopyt po nich však klesá. Ako minulý mesiac
uviedla Čínska spoločnosť automobilových inžinierov (China-SAE), nové
energetické vozidlá by sa na celkovom predaji áut v Číne mali do piatich
rokov podieľať zhruba pätinou, do roku 2030 približne 40 % a v roku
2035 asi polovicou.
(1 EUR = 1,1863 USD)